Berry Smoothie Superfood/Superfood Smoothie cu fructe de padure

Long time, no see! Stiu, stiu asta! Pentru mult timp mi-am pierdut inspiratia. Viata mea este atat de normala, incat nu am stiut despre ce sa mai scriu. Insa, al meu sot care administreaza partea din spatele blogului si care intotdeauna s-a preocupat ca blogul meu sa arate bine, care imi plateste la timp gazduirea si domeniul la timp, sa fie sigur ca nu il pierd, m-a incurajat/inpins de la spate sa nu las aceasta pasiune sa moara. Asa ca, iata-ma din nou, aici.

Aveam demult ideea in cap de a incepe aici pe blog, o sectiune de gatit/retete, insa ma complicam prea mult in capul meu, crezand ca trebuie sa incep “big”, cand de fapt trebuie decat sa incepi cu ceva si sa dezvolti pe viitor.

Inainte de a va prezenta reteta de smoothie, as mai face un comentariu despre stilul nostru de viata alimentar. Inca de cand am ajuns aici in America, am avut in gand ca trebuie sa adoptam un stil de viata sanatos. Povestile americane cu oameni suprapondelali era una din marile mele temeri. Pe parcurul acestor 6 ani si jumatate, am tot adaptat si am tot invatat ce inseamna sa manaci sanatos. Nu exista o reteta perfect valabila pentru toata lumea, insa ceea ce va voi prezenta eu, este felul in care mananc eu. Nu predic, nu dau sfaturi, ci doar va prezint stilul meu de a manca sanatos. Daca si voi aveti acelasi valori de viata in ceea ce priveste mancarea, sau chiar de nu, reteta asta de smootie este sanatoasa si gustoasa, in acelasi timp. Asa ca eu va incurajez sa o incercati.

De ce il numesc eu Superfood Smootie? Pentru ca pe langa clasicele ingrediente care intra intr-un smootie, am adaugat si alte ingrediente, pentru a adauga proteina, cat si grasimile sanatoase. Nemaivorbind de carbohidratii din fructe, care creaza baza acestui tip de bautura. So, dupa cum vedeti, acest smoothie are toate categoriile de macronutrienti.

Sa nu mai lungim vorba si sa trecem la treaba.

BERRY SMOOTIE SUPERFOOD

4 portii

IMG_1810

Ingrediente: 

  • 1 Cup (cana) zmeura si coacaze proaspete (poti oricand sa inclocuiesti pe cele proaspete cu cele congelate)
  • 1 Cup (cana) de mix fructe de padure congelate ( in loc de gheata, si un “boost of flavor”)
  • 1 Banana
  • 1 1/4 Cup (cana) din laptele preferat (eu am folosit o combinatie intre lapte de hazelnut (lapte de alune de padure) si 1/4 cup de almound milk (lapte de migdale))
  • 2 Tablespoons (linguri) de unt de migdale – prin asta introducem grasimile sanatoase
  • 1 Tablespoon (lingura) superfood blend – prin asta introducem vegetale, fibra si proteina
  • 1/2 Cup de proteina pudra cu gust de vanilie- v-ati prins, introducem si mai multa proteina in acest smootie

Mod de preparare:

Mai simplu de atat nici ca se poate. Adaugi toate ingredientele intr-un blender (incepand cu fructele, apoi ingredientele uscate si terminand cu lichidele) si voila…. aveti in fata voastra un smoothie care este nu numai delicios, insa si foarte bogat in nutrienti care sa sustina un mod de viata foarte alert.

Prin adaosul de aceste produse din zona “healty life”, am creat o combinatie de fructe, vegetale si proteina ce te va ajuta sa iti pastrezi energia pe parcursul intregii zile.

As vrea mai jos sa si explic de ce am ales aceste ingrediente, mai pe larg.

Din cateroria carbohidrati

Am ales fructele de padure pentru ca aceastea sunt fructele cu cel mai putin continut de zahar. Tot din categoria fructe, banana are un dublu rol in acesta reteta. Primul, sa faca acesta bautura una foarte cremoasa, iar al doilea rol este acela de a oferi bauturii dulceata de care are nevoie. Dupa cum vedeti, nu am adaugat niciun indulcitor (zahar, miere, sirop de artar etc), banana fiind suficienta in acest scop. Eu am renuntat aproape deloc la zahar. Mai manac zahar doar atunci cand vine in produsele procesate, gen ciocolata sau alte minuni de genul acesta. Insa zaharul in starea lui pura, nu se mai gaseste la mine in casa de cativa ani de zile. Si sincer, nu imi lipseste deloc.

Din categoria grasimi sanatoase

Aici aveam laptele de alune de padure si untul de migdale. Aceste doua ingrediente iti ofera acele grasimi sanatoase care, ce sa vezi, ajuta la arderea grasimilor nesanatoase (cele pe baza animala). Sa nu mai vorbim ca sunt delicioase. Pentru cine incearca sa renunte la lactate, laptele asta din “nuts” este o idee excelenta. Eu una incerc sa renunt la lapte de tot. Inca nu am reusit, complet, dar cel putin am rarit consumul acestuia super mult.

Sa atacam proteina acum

Pentru cine merge la sala tot timpul, pentru vegetarieni, pentru cei ce isi limiteaza consumul de carne, proteina din vegatale este esentiala in alimentatie. Pentru ca acest smootie sa fie unul complet, am ales pentru aceasta reteta proteina cu gust de vanilie, atat cat si un mix de superfood blend. Daca toata lumea stie de proteina pudra, as vrea sa vorbesc un pic mai mult despre aceast superfood blend, pentru ca mie mi se pare, o inventie minunata. La inceput am fost cam reticenta cu acest produs, trebuie sa recunosc. Nu are un gust deloc bun. Insa ideea este sa inveti sa ii maschezi gustul in mancare, iar ce poate fi o mai buna idee, decat sa il ascunzi intr-un smootie?

Produsul ce eu l-am cumparat contine proteina din mazare, seminte de in, seminte de chia, seminte de canepa, quinoa, cirese, merisoare, coacaze, spanac, brocoli, sfecla, ciuperci shiitake, rosii, morcovi, portocala, mar cat si extract de ceai verde. Ca mancare ai putea face ca sa incorporezi toate aceste ingrediente sanatoase? Nici una care se aiba un gust bun. Asa ca varianta asta de pudra, este una geniala, din punctul meu de vedere.

Termin prin a preciza ca acest smootie se poate consuma ca si mic dejun, insa foarte bine se adapteaza si ca un “snack” intre mese.

Enjoy!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *